Всички сме клиенти, дали за продукти или идеи, всеки ден всеки от нас влиза в ролята и на продавач и на купувач.
Кои са основните причини поради които продажбата не се осъществява?
Обикновено човекът, който търси да купи някакъв продукт има една невидима вътрешна рана, понякога дори сам не е дефинирал добре своята болка. Ако продавачът успее да открие тази рана и да предложи лек за нея, той ще успее да влезе в рапорт с клиента и точно тогава вече продажбата преминава от материално на емоционално ниво.
Ако останете на материалното ниво на продажба, колкото и добри характеристики да изтъкнете за своя продукт, много вероятно е клиентът да си излезе от Вашия магазин и да отиде да си поръча от Интренет.
Ако преминете на емоционално ниво и осъществите рапорт най-вероятно ще направите не само конкретната сделка, но може би ще спечелите и един редовен клиент.
Да, всеки клиент идва със своите страхове, но това е полезно за нас, защото тези страхове носят полезна информация. Зад всяко оплакване се крие някакво желание.
Открием ли страха на човека отсреща и предложим ли решение, ние ще го направим щастлив от покупката. Семпло е.
Това е моментът, когато продажбата се превръща от манипулация (което много търговци правят) в мотивация, което носи ползи и за двете страни в дългосрочен план.
Кои са основните седем страхове, които създават вътрешните рани на купувачите?
- Страх от промени
- Страх от последващи разходи
- Страх, че сега е грещният момент
- Страх от самата оферта
- Страх от минали негативни преживявания
- Страх от манипулация
- Липса на компетенция у продавача
Техниките за откриване на тези страхове са свързани с метапрограмите, субмодалностите и езика на тялото, теми, които обяснявам подробно по време на лекциите, семинарите и индивидуалните коучинг-сесии и за които ще говорим в следващите статии.
Това са нещата, които не само предлагам в моите обучения, но и аз самият прилагам ежедневно и благодарение на тях се радвам на чудесни резултати.