Нежният пол и бизнесът

Днес да срещнем успешни жени в безнеса е нещо съвсем нормално, но това не беше винаги така. Преди години бизнесът и политиката бяха смятани за „запазена тетритория“ за мъжете. Дори когато някоя дама успееше да се пребори да навлезе в нея, то обществото гледаше на нея със съмнение и дори бих си позволил да го нарека пренебрежение. Дълги години тези стериотипи бяха част от нашето ежедневие и разбиването им обогати както бизнесът така и политиката.

С какво по-точно дамите успяха да обогатят бизнеса?

Едно от отличаващите им качества е силно развитата интуиция.  Тя помага като спестява време и енергия във взимането на важни решения като не позволява емоцията да надделее. Също така, интуицията им помага да видят възможността там където други не биха могли. В допълнение тя отключва в тях и креативността нужна за да се възползват от нея по най-ефективния начин.

Следваща отличителна характеристика на успешната бизнес дама е умението да върши няколко неща едновремено със завидна точност и прецизност или както им викат назапад “мултитаск”. Дори и да развиват няколко проекта успоредно, те успяват да задържат своя фокус върху крайната цел, което ги различава от мъжете, който са на своя страна са праволинейни и практични.

Често тяхната емоция /нежност/ е смятана за слабост, но парадокс – това е тяхното скрито оръжие. Бизнесът е отборна игра, за да бъде един бизнес успешен, то членовете на този отбор трябва да живеят с визията на треньора, а отборът е отражение на треньора. За да живеят играчите с тази визия е нужно тя да бъде правилно комуникирана с тях, а най-важното условие за качествена комуникация, е именно емпатията. Тя им помага да повлиаят по такъв начин на своя екип, че тяхната мотивация идва от вътре а не отвън.

Вродената емпатия при дамите е качеството, което ги прави едни от най-добрите лидери.

Често хората свързват успеха на жените в бизнеса с късмет, но от моя гледна точка късмет не съществува. Късметът е способността да действаш при отдала се възможност.