Бизнес по български

България!

Една прекрасна държава с много природни ресурси и блага, като изключително плодородна почва, сравнително чист въздух и изобилие от минерални извори. Като бързо развиваща се страна постоянно следим търсенето на пазара и с бързи темпове се развиваме в сферата на красотата, хранително вкусовата промишленост с био насоченост и дори масово усвояваме IT областта.

Предусещате ли едно голямо “но”…

Няма как да минем без него, ако често възразяваме, а ние го правим.

Възразяваме срещу ниски заплати,прекалено много работа,която извършваме на работното си място, възразяваме срещу безработицата, тромавата съдебна система, неуредената здравна система,политиците и какво ли още не.

Много обичаме да се сравняваме с другите европейски държави и сме убедени, че всичко им е уредено и в пъти по-улеснено, едва ли не пари валят вместо дъжд при тях, но истината е, че имаме много още да “гоним” Европа.

Пропускаме съществени разлики както в ценностната система, така и в инвестиционната.

Има шефове, които имат недопустими пропуски в методите си на управление, но има и служители, които имат съществени липси на качества по заета длъжност.

Първото нещо, което асоциираме когато чуем думата “инвестиция” е пари, но не винаги асоциацията е правилна, както и не винаги инвестицията е влагане на парични средства.

Първото и най-главно инвестиране е в общуването и подходът както към служителят, така и към клиентът.

Ако един работодател има ясни, конкретни и смислени правила и норми за спазване на работното място, то един съвестен служител не би имал проблем с това, но безсъвестният рязко би отпаднал от работният процес след няколко санкции.

Ако един работодател иска да се погрижи за самостоятелното израстване на служителите си, би въвел иновативна бонус система, за допълнително парично поощрение, според разумното му отношение към клиента, което в никакъв случай не трябва да граничи с настойчивост в предлагането за закупуване на стока или услуга.

Това може да се нарече перфектният метод за създаване на симбиоза между разумен работодател, съвестен служител и доволен клиент.

Масово обаче работодателите искат да минат “тънко” и наемат недостатъчно квалифициран персонал за дейността, която развива бизнесът му, а докато има такива шефове ще има и некомпетентни, недоволни и намръщени служители, които освен, че не разбират достатъчно от работата си, често те карат да се чувстваш виновен, ако отидеш на работното им място и им нарушиш работният процес, който в много случаи е бездействие.

Тук говорим за масова практика на “недоволните” от продавач-консултант в магазин до служители на реда и всякакви други подобни инстанции.

Масова практика са разговори по телефона на работното място, които далеч не са свързани с работата.

Масова практика е да сме недоволни от всичко и от всички, освен нас самите.

Това за съжаление може да се нарече перфектният метод за създаване на симбиоза между неразумен работодател, безсъвестен служител и недоволен клиент.

Най-продуктивното нещо е инвестицията в комуникационни умения, отношение и обучение.

Логиката ни води до там, че правилното и качествено обучение плюс бонус мотивацията на служителите ни носи по-голяма печалба, а това от своя страна ни гарантира дълготрайност и успех в бизнеса.

“Ако не си доволен от това, което получаваш, промени това, което даваш!”

За да получиш, трябва да дадеш!

Тошко Савов