Как да разпознаете от самото начало фалшивостта им чрез детайлни наблюдения.
Случвало ли ви се е да започнете някаква сделка или действие с човек и сте били високо мотивиран с позитивна нагласа към нещата. След известно време фасадата изведнъж започва да става ронлива и да се разваля. Ако направите ретроспекция на случилото се се оказва най-вероятно, сте пропуснали много знаци и сигнали или по-точно казано сте ги пренебрегнали.
Какви са тези знаци?
- Има два вида: Физически и Когнитивни
„С дрехите които носиш показваш какъв искаш да бъдеш, а с обувките показваш какъв си в действителност.“
Знам, че за много хора това звучи примитивно и прекалено повърхностно, но е факт. Не говоря за нови или стари обувки, а за грижата към тях. Срещнете ли се с човек и той/тя носят обувки, които са мръсни и занемарени, просто не правете сделка с тях. На такива хора никога не можеш да разчиташ на думата им. Те са променливи като времето. Говорят много, но без конкретни действия. Те избягват след уговорена сделка да ти стиснат ръката в знак на потвърждение.
Демонстративното гледане на часовника с леко вдигнат лакът и екстра завъртване на китката. Превода на това физическо действие е „бързам и имам още срещи“ дори и да няма никаква среща след вашата. Човек, който уважава времето, което сте му отделили, никога няма да демонстрира това. Дори да бърза той/тя ще погледне незабележимо колко е часа. Правят го дори под масата.
Така наречените „успокоителни жестикулации“. Хора които мислят само за печалба и какво могат да вземат от вас, те не слушат насрещния на 100%
Често местят неща по масата, опипват се, чоплят се, чешат без причинно. Разконцентрирани са и са пленници на собствените си мисли в този момент. Имат вътрешно напрежение.
Направете си експеримент и ги попитайте „Какво ще кажете по това, което казах?“
Един такъв въпрос е достатъчен и събеседника Ви е шах мат.
- „Който записва, той е заинтересован “
Сериозният предприемач който влиза в делова среща с вас, е въоръжен с лаптоп или тефтер. Това показва истинският му интерес и намерения.
- „Телефониране по време на среща“
Според мен това едно от най-неуважителните действия. Тук можете веднага да разберете колко е важна тази среща за него. Това е изключително срещано действие в България.
- „АЗ – перспективата“
Хора които не са успешни в бизнеса са изключително заети по време на срещата да обясняват колко са успешни точно в това. Парадоксално е, но често превръщат дефицита във фалшиво изобилие. Почти всички изречения започват с „АЗ“ при тях думата „НИЕ“ не съществува.
Всички цифри, дати и факти се закръглят. Няма никаква конкретика в изказванията. Ще Ви дам два различни примера за едно и също нещо:
„АЗ обиколих 30 Града в България и обучавах над 600 човека.“
Друг пример.
„Благодарение на хората с които работя и екипа който организира всичките ни срещи, обиколихме 28 общини. На 21 от тях ме показваха на видео обучение, 7 бях на живо.“
Усещате ли разликата?
- Определяне на стойности и проценти.
Презентират се астрономични цифри които нямат никаква логика. Колко сериозно ще ви прозвучи, ако ви кажа, че фирма която съм обучавал е качила оборота си с 200%? Много често такива бизнесмени определят личната си фирма във валутна стойност или в това колко е нараснала в проценти, примерно 3000%. Такова изказване е много комплексно и е свързано с много счетоводни процеси, че едва ли можеш да дадеш адекватна оценка. В допълнение на това едва ли един успешен бизнесмен ще обяснява колко и какво е постигнал и направил. Единственото предназначение на тези фиктивни цифри и проценти е да предизвикат „УАУ“ ефекта. Мозъкът ни не е способен да превърне цифри в картини и това е причината, за да не задаваме конкретни въпроси, защото се опитваме да си ги представим в този момент.
Често хора, които предлагат нещо, самите те не го правят. Примерно: Обучаващ по продажби, а той самият нищо не продава или предприемач който не знаеш всъщност какво е предприел.
Лично аз, всяка година съм минимум 2 месеца в различни магазини, тоест продавам продукти там. Правя го, за да мога да получа нова информация за това как мисли клиента ни през 2018, защото той не е същият както през 2017. Няма как да обучаваш в нещо, ако самият ти не си на фронта.
Бизнесмени, предприемачи и коучове без видими резултати в миналото са като безалкохолната бира. Бира е, ама не е бира. Тези индивиди са заети да описват себе си, а другите оставят хората да говорят за тях.
Използват чужди каузи, за да се презентират в най-добрата си светлина пред обществото.
Хора които нямат успех в това което предлагат и се опитват да прикрият този факт описанията им често започват с „Най-“ Примери като: Най-печелившо, най-доброто, най-качествено, най-популярно, най-известно. Тук идва моментът, когато е НАЙ-добре да си тръгнете.
„Наблюденията са майката на знанието.“
Тошко Савов